V dunajskem muzeju sodobne umetnosti, imenovanemu MAK, tokrat gostijo razstavo Rože za Kim Il Sunga, umetnost in arhitektura iz Severne Koreje. Gre za nekaj posterjev, fotografije nekaj arhitekturnih dosežkov z maketo sicer 170 metrov visokega stolpa, predvsem pa je največ slik, olja na platnu.
Point razstave za povprečnega Evropejca je čudenje, ogorčenost, neodobravanje. Šok, ki se pojavi ob tem očitnem propagandnem materialu sistema in njegovega voditelja, je velik. Severno korejska umetnost do potankosti ustreza šablonam, ki jih sistem zahteva. Nasmejani delavci in otroci, seveda po možnosti v družbi velikega voditelja.
A še večji je paradoks ob vstopu v stavbo. Muzej sodobne umetnosti namreč ne glede na možne modne zapovedi ali pa zgolj na osebno preferenco ne dovoli vstopa s torbami, ki (brez natančne meritve) na presojo varnostnika presegajo format A4. Strictly security reasons, miss. Četudi gre vsak obiskovalec in njegovo imetje čez skener.
Ampak pomembno je, da dojemamo severno korejsko umetnost, kot usmerjeno umetnost in smo ob tem zadovoljni, kako smo sami svobodni. In seveda varni! Ni hujšega kot torbica, ki je večja od A4.